poniedziałek, 15 maja 2017

Zielnik z palet.

Przyszła wiosna, a z nią nowe pomysły. Tym razem wykorzystałam starą paletę do zrobienia zielnika.


Do zrobienia zielnika potrzebowałam:
małą paletę 
trzy deski docięte na długość palety, wkręty do drewna
szlifierkę 
lazur do drewna (Baufix z Lidla)
folię, taśmę dwustronną 
Na początek zabrałam się za deski, które docięłam i przykręciłam od spodu przegródek aby posłużyły jako dno. Następnie całą paletę bardzo dokładnie oszlifowałam. Po oszlifowaniu przyszedł czas na malowanie. Do tego celu wykorzystałam lazur do drewna. Po wyschnięciu wyłożyłam zielnik grubą folią, którą przymocowałam na taśmę dwustronną. Kolejnym krokiem było przymocowanie palety do ściany. 
Następny etap to już sama przyjemność. 
Potrzebowałam:
1 worek ziemi
ulubione zioła: tymianek, rozmaryn, lubczyk, koperek, bazylię i pietruszkę.
Wsypujemy do korytek ziemię, sadzimy zioła i gotowe.

Tak przygotowany kwietnik zajmie mało miejsca i dodatkowo upiększy każdy ogród czy balkon.










Przez ostatnie kilka lat sadziłam zioła w doniczkach co możecie zobaczyć TU, teraz zobaczymy czy zielnik z palet spełni swoją rolę.



Pozdrawiam, Izabela 
.. 

2 komentarze:

  1. Zielnik wygląda cudownie. Bardzo ciekawe wykorzystanie starych palet. Daj proszę znać jak to się sprawdza bo sama bym spróbowała taki wykonać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo piękny zielnik. Paleta się nie zmarnowała i powstała piękna rzecz. Fajny kolor farby. Teraz tylko wystarczy dbać o zioła i zawsze będą świeże idealnie do potraw. Fajna sprawa!

    OdpowiedzUsuń