niedziela, 18 października 2015

Smaki jesieni,chleb z dyni.

Witam,
Już październik  to i sezon  na dynie trwa w najlepsze.
W zeszłym tygodniu dostałam dwie dynie i pierwsze co mi przyszło na myśl, to upieczenie chleba.


Do upieczenia chleba potrzebujemy:
400 gram puree z dyni
kostka drożdży ,bądź 2 opakowania suchych drożdży.
800 gram mąki pszennej
2 jaja
1 szklanka mleka
1 łyżeczka soli
Mąkę ,jaja ,puree z dyni , pokruszone  drożdże  (suche rozpuścić w 3 łyżkach mleka) i sól mieszamy dokładnie w robocie kuchennym.Dodajemy stopniowo mleko.
Wyrobione ciasto przekładamy do keksówki wysmarowanej masłem i odstawiamy do wyrośnięcia.
W tym czasie nagrzewamy piekarnik do 180 st.C
Wyrośnięte ciasto wstawiamy do piekarnika i pieczemy około 60 minut.
Smacznego!

Oprócz smakowitego chlebka ugotowałam  także zupę krem z dyni.Musze Wam się przyznać że robiłam ja pierwszy raz i byłam zachwycona smakiem.


Widzicie tą podkładkę pod dyniąCzeka ją mała przeróbka.
Otóż ,zrobię na niej transfer świąteczny . Będzie to jedna z nagród w moim urodzinowym candy, które ogłoszę w najbliższym wpisie.
                                                                   Pozdrawiam ,Izabela

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz