poniedziałek, 19 stycznia 2015

Zajączki wielkanocne oraz sernik z Oreo


Witam, ,
Do Świat Wielkanocnych zostało nam jeszcze bardzo dużo czasu  ,ale ja już powoli zaczynam przygotowywać dekoracje.W tym roku będzie u mnie dużo figurek drewnianych ,a to za sprawą wyrzynarki którą dostałam  w prezencie pod choinkę.

Na pierwszy ogień poszły zajączki ,które po oszlifowaniu pomalowałam na biało i polakierowałam.
Jednego z małych zajączków pomalowałam w zielone kropki.


 
                                 

To zdjęcie w skrócie przedstawia etapy mojej pracy.
....................................................................................................

Druga rzeczą którą chce Wam dzisiaj zaprezentować ,jest sernik z ciasteczkami Oreo.





Przepis:
Składniki:
2 paczki ciasteczek Oreo lub Neo (ja dałam Neo)
1 kg. twarogu  do serników 
3 jaja +2 żółtka
1 szklanka cukru
1 łyżka maki pszennej
1 łyżka maki ziemniaczanej
1 łyżka ekstraktu waniliowego
2-3 łyżki roztopionego masła
250 śmietany kremówki 
Jedna paczkę ciasteczek wrzucić do malaksera i dobrze zmiksować ,połączyć z roztopionym masłem .Następnie tortownice o średnicy 23 cm. wyłożyć papierem do pieczenia i przesypać masę z ciasteczek i masła , i dokładnie wszystko ugnieść łyżką.
Wstawić do lodówki na pół  godziny .
Twaróg,śmietanę  cukier,jaja ,żółtka ,ekstrakt i mąki(wszystkie składniki  powinny być o temperaturze pokojowej ) zmiksować na jednolita masę. 
Następnie masę serowa przelać na schłodzony spod.Połowe ciasteczek z drugiego opakowania  powciskać w masę  tak żeby nie wystawały ponad powierzchnie ciasta.
Wstawić do uprzednio nagrzanego piekarnika na 160 st.C piec ok.50-60 minut.
Po upieczeniu schłodzić.
Krem śmietankowy:
250 ml.  śmietany kremówki
2 łyżki cukru pudru 
2 łyżki serka mascarpone.(nie musi być)
Śmietanę ,serek i cukier puder ubić na puszysta masę ,następnie około 3/4 kremu wyłożyć  na zimy sernik,resztę kremu przełożyć do rękawa cukierniczego i wyciskać niewielkie stożki bądź rozetki, następnie  każda z nich powciskać ciasteczka.
Jeśli  zostało nam jeszcze kilka ciasteczek możemy je  pokruszyć  i  obsypać   boki  ciasta.  Ciasto schłodzić w lodowce.
Mam nadzieje ze przepis jest dość czytelnie napisany .Jeśli nie to piszcie.
.......................................................................................................................................................
Chciałam jeszcze zaprezentować Wam pudełko,które  ozdobiłam  metoda Decoupage ,ale dzisiaj już chyba nie dam rady .Zostawię to sobie na następny wpis.

Jeśli macie ochotę to możecie mnie także śledzić na 
Facebooku i Bloglovin, do czego Was bardzo zachęcam .






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz